Fortsätt till huvudinnehåll

Game, set och match på Vallen



Ni minns kanske i min förrförra blogg att jag skrev om att Länsstyrelsen avslagit överklagandet om bygglov för två tennisbanor på Vifolkavallen. Beslutet överklagades till Mark- och miljödomstolen i Växjö som efter tre månaders handläggning i tisdags kom fram till samma slutsats som Länsstyrelsen. Två tennisbanor medför inte ökat buller eller mer trafik på Vifolkavallen. I varje fall inte enligt bestämmelserna i Plan- och bygglagen.

De klagande utökade argumenten i skrivelsen till Mark- och Miljödomstolen och påpekade bland annat att MAI vill använda området för fotbollsträning men det påverkade inte juristerna i Växjö.
Tennisklubben har vunnit i Byggnads- och räddningsnämnden, i Länsstyrelsen och i Mark- och miljödomstolen. Det skulle jag vilja kalla seger i tre raka set,

Det finns visserligen, om jag är rätt underrättad, en formell möjlighet att överklaga till Mark- och miljööverdomstolen men tveksamt om prövningstillstånd meddelas med dessa förutsättningar.

Jag överlåter nu till sportredaktionen att bevaka de kommande matcherna. Hoppas att MTK gör något festligt av invigningen. Jag menar: Björn Borgs svärfar bor ju i Mjölby...

Kommentarer