Finns rolig, spännande och informativ TV-reklam? Tveksamt. Jag tycker att reklam i allmänhet är störande inslag som avbryter programmet på ett omotiverat sätt. Men det finns undantag. ICA-reklamen är ett. Där har reklambyrån hittat nya grepp för att utveckla temat år efter år med känslig anpassning till årstiderna. Nya skådespelare lyfts in hela tiden och stadige Stig är navet alla snurrar omkring.
De verkar ha roligt på ICA, men det är inget jag hittar hos vår lokala ICA-butik.
Telias reklam inför julen med den sanningssägande snåljåpen till svärfar som tar alla chanser att tala om hur förträfflig dotterns förra pojkvän var, är en annan. Här finns möjligheter till identifikation, tror jag. Skånske Gunnar med sitt orörliga ansikte som klampade in i alla möjliga situationer och gjorde bort sig var en annan favorit. Även den hade Telia som avsändare.
Allra tråkigast är reklamen för Werthers Original där en gubbe i biblioteksmiljö prisar karamellens förträfflighet med osynkade läppar. Det luktar Tyskland om den reklamen. Hoppas du knäcker plomberna på en Werthers, morfar!
Reklammakarna är onekligen mästare på förpackning. Reklambudskapen innehåller mycket information och många klipp men är i regel bara 20-25 sekunder långa. Högt tempo är den gemensamma nämnaren för TV-reklam.
God Jul önskas alla läsare.
De verkar ha roligt på ICA, men det är inget jag hittar hos vår lokala ICA-butik.
Telias reklam inför julen med den sanningssägande snåljåpen till svärfar som tar alla chanser att tala om hur förträfflig dotterns förra pojkvän var, är en annan. Här finns möjligheter till identifikation, tror jag. Skånske Gunnar med sitt orörliga ansikte som klampade in i alla möjliga situationer och gjorde bort sig var en annan favorit. Även den hade Telia som avsändare.
Allra tråkigast är reklamen för Werthers Original där en gubbe i biblioteksmiljö prisar karamellens förträfflighet med osynkade läppar. Det luktar Tyskland om den reklamen. Hoppas du knäcker plomberna på en Werthers, morfar!
Reklammakarna är onekligen mästare på förpackning. Reklambudskapen innehåller mycket information och många klipp men är i regel bara 20-25 sekunder långa. Högt tempo är den gemensamma nämnaren för TV-reklam.
God Jul önskas alla läsare.
Kommentarer
Skicka en kommentar