Svensk Golfs marsnummer damp ner i brevlådan igår och plastpåsen var ovanligt välmatad. Jodå, förutom tidningen låg där reklam från Dormy, Golfstore, Golfbutiken i Linköping och Skandia. Golfen, en prylsport? O nej.
Dormys katalog är 122 sidor tjock och Golfstore hade satsat på Annika Sörenstam som affischnamn. Min gamle bekant Johan Dahlqvist har varit över i Florida och intervjuat Annika. Undrar om inte Golfstore hade publicerat något matrecept också för det kan man ju aldrig undvika numera
Men hur många läckra trycksaker de sticker framför min näsa ska jag inte köpa nytt. Min golfbag är full. Ja, kanske en ny sandwedge när rean kommer till hösten. För det ska ni veta. I den här branschen är en rea aldrig långt borta.
Nu till innehållet i tidningen. Det finns nämligen mycket läsvärt i golftidningen om man förmår kryssa mellan annonserna även om jag numera inte slukar varje ord som förr. Jag fastnar framför en insändare skriven av en Skånegolfare, som klassificerar landskapets banor. Barsebäck, Vasatorp, Mölle och Falsterbo är högklassbanor medan Romeleåsen, Sjöbo, Bosjökloster, Tegelberga, Rönnebäck, Kristianstad och Landskrona är mellanklassbanor. Jag har spelat Barsebäck och Mölle och visst var det trevligt men jag hade minst lika kul på Romeleåsen, Kristianstad och Landskrona. För min del duger det bra med mellanklassbanor bara restaurangen erbjuder en hamburgertallrik.
Att diskutera olika golfbanors för- och nackdelar över en grogg är lika skojigt som att diskutera bästa svenska fotbollslandslaget. I väntan på att den djävulskt kalla blåsten mojnar så att man kan sticka ut näsan överhuvudtaget. Men en Skåneresa tackar jag inte nej till. Någon intresserad?
Kommentarer
Skicka en kommentar